12 پیام طلایی تخم مرغ

کاملترین ، فراوانترین و ارزانترین غذای پروتئینی

• دارای تمامی اسیدهای آمینه ضروری ، با ارزشترین و بالاترین کیفیت پروتئین در مقایسه با گوشت، لبنیات و حبوبات

• دارای حداقل 13 نوع وی تامین و مواد معدنی ضروری به ویژه ویتامین های گروه A و B و عناصر ید و فسفر

• چربی تخم مرغ عمدتاً از نوع غیر اشباع بوده و کلسترول تخم مرغ تأثیری در افزایش کلسترول خون ندارد 

• کولین یکی از مواد موثر و مهم تخم مرغ برای رشد و نمو جنین و کودک ، عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه است 

• لوتئین  و گزانتین زرده تخم مرغ از مواد بسیار موثر برای جلوگیری از استحاله شبکیه چشم و در نتیجه برزو نابینایی در کهنسالی است 

• مصرف تخم مرغ در اطفال و نوجوانان در حال رشد، زنان باردار و شیرده، ورزشکاران و در دوران پس از بیماری بدلیل ارزش غذایی بالا توصیه اکید می شود 

• مصرف تخم مرغ از هشت ماهگی در کودکان تا سنین بزرگسالی را در دس تور کار قرار دهید ( تا یک سالگی 1 زرده کامل یک روز در میان، از 2 سالگی به بالا تا 6 عدد در هفته)

• از خوردن تخم مرغ خام و نیم پخته خودداری کنید 

• از خریداری تخم مرغهای معیوب ( شکسته ، ترکدار ،کثیف و ...) و حتی الامکان بدون هویت پرهیز کنید 

• تخم مرغ را در ظروف در بسته در یخچال نگهداری و از شستن تخم مرغ تا هنگام مصرف خودداری کنید 

• در تخم مرغ تازه و سالم، زرده و سفیده کاملاً رنگ و قوام طبیعی داشته و زرده در وسط سفیده قرار دار